Panaszkezelés

Panaszkezelés a pénzintézeteknél:

A panaszkezelés egy igen fontos banki szolgáltatás, amely jogi szempontból összesen 5 oldalról szabályozott. Ezen szabályoknak, előírásoknak, ajánlásoknak szükséges megfelelnie a banknak.

  • Fogyasztóvédelmi törvény (2015. évi CXXXVII. Törvény a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, valamint a kis- és középvállalkozásokról, fejlődésük támogatásáról szóló 2004. évi XXXIV. törvény módosításáról),
  • Pénzforgalmi törvény (2009. évi LXXXV. Törvény a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról)
  • Hitelintézeti törvény (2013. évi CCXXXVII. Törvény a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról)
  • 2023. évi XXV. törvény a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról
  • Kormányrendelet: 435/2016. (XII. 16.) Korm. Rendelet a befektetési vállalkozások, a pénzforgalmi intézmények, az elektronikuspénz-kibocsátó intézmények, az utalványkibocsátók, a pénzügyi intézmények és a független pénzügyi szolgáltatás közvetítők panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról
  • MNB rendelet a panaszkezelésre, 66/2021. (XII. 20.) MNB rendelet az egyes pénzügyi szervezetek panaszkezelésének formájára és módjára vonatkozó részletes szabályokról
  • MNB ajánlás a panaszkezelésre, A Magyar Nemzeti Bank 16/2021. (XI.25.) számú ajánlása a pénzügyi szervezetek panaszkezeléséről